onsdag 6 april 2011

Hälsa för mig

Hälsa för mig

Fråga nr 19 i 30 dagars utmaningen

Hälsa för mig är att få vara frisk och må bra. Att kroppen fungerar som den ska att jag har balans i livet.

Jag har sedan ungefär åtta månader tillbaka i tiden vetat att jag ska få en ny tjänst 1/5 2011. Personen som har den idag kommer att gå i pension till sommaren och hon har sålt in tjänsten till 100 %. Hon behövde i och för sig inte jobba så hårt för att sälja in den till mig, då tjänsten innebär att jag kommer att bli ansvarig för hälsa och friskvård i landstinget. Det roligaste jag vet, mitt störta intresse ska jag få arbeta med på heltid i kombination med min produkttjänst på World Class så klart.
Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Eller kan det helt enkelt vara så att ibland ska man faktiskt bara få ha lite tur. Sedan jag kom hem från Thailands resan har jag varit redo att börja på det nya och lämna det gamla bakom mig. Har trivts super med tjänsten jag har idag samt alla kollegor, men när man väl bestämt sig för att lämna något vill man bara börja med det nya. I alla fall fungerar jag så. Och nu är det bara några futtiga dagar kvar på jobbet i april plus en utlandsresa, sedan är det dags att sätta klorna i det nya. Behöver jag säga att jag längtar?
För att komma tillbaka tillbegreppet hälsa tror och hoppas jag att denna tjänst än mer kommer få mitt liv i balans, att få arbeta med det jag brinner för, tillsammans med kollegor med samma intresse HELA dagarna, jag kan knappt tro att det är sant!


Snart är det återigen dags att få snöra på sig jogging skorna och sätta fart mot en härlig morgon jogg på stranden.


2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...