onsdag 7 december 2011

Periodare

Jag brukar vara periodare vad gäller frukostar och mellanmål. Det jag varierar mellan brukar vara gröt med skivad frukt i, smootie, yoghurt och hemma gjord musli eller hembakat bröd. Till det oftast ägg och te eller en latte. Ofta blir det samma sak till mellanmål som jag åt till frukost och när båda barnen är hemma vill jag ha något som går så snabbt som möjligt att göra. Dessvärre är jag ett godismonster av hög klass och har jag inget mellanmål hemma som är lätt att fixa blir det lätt en eller tio chokladbitar istället och det blir jag ju garanterat inte mätt på, det är heller ingen höjdare för humöret…vilket inte helt oväntat eller? Jag vill ju även föregå med gott exempel inför barnen då jag inte kan säga att godis äter man bara på lördagar samtidigt som jag mumsar på en kexchoklad, det håller ju liksom inte. Har du några bra tips på mellanmål eller frukost så tas det tacksamt emot, då jag är i behov av mer variation.

4 kommentarer:

  1. Blåbärsoppa&knäckemacka.....bananris gröt...
    En bit hemma gjord, ostkaka kanske man klassar som efterrätt, men det kör jag ofta som mellanmål....

    SvaraRadera
  2. Jag har egentligen bara en fråga, om du kommer köra nån spinningklass denna vecka? Tycker dina pass är roligast :)
    Men för att ge ett exempel på mellanmål, så brukar jag köra på keso och så blandar jag ner torkad papaya eller russin.

    SvaraRadera
  3. Ostkaka, det är ju gott och blåbärsoppa och knäcke med, tusent tack.

    Kul,vad glad jag blir. Jag har bara spinning på mamma/barn klassen denna vecka, kommer dock köra spinning under julschemat!

    SvaraRadera
  4. Kesella blandat med upptinade hallon är en favorit hos mig. På med en massa pumpafrön, gojibär och valnötter samt kanel så blir det perfekt till mellis! Ett annat snabbt och gott tips är keso blandat med vaniljyougurt(blir ssom risgrynsgröt nästan om man nu gillar det) på med nötter och kanel! Finns hur mycket som hellst att käka till mellis gäller ju att hitta sina favoriter bara!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...