torsdag 3 maj 2012

Dagens först pass avklarat

Lika härligt väder idag som igår och perfekt att bege sig ut på en förmiddagstur med barnvagnen. Ingen tid att passa då storebror är hos farmor, så jag bestämde mig för att återigen testa en ny väg, alltid spännande att se var man kommer. Hade även med mig kameran i fall jag blev sugen på att ta några bilder…. Vet inte vad jag gjorde för fel idag för det spelade ingen roll åt vilket håll jag tog så såg bilderna ut som denna?!? Har väl aldrig varit med om det förut (funderar på om kameran är trasig, eller vad det EXTREMT ljust ute?)


Premiär för kortbrallor blev det också och hade jag sprungit längre än milen hade även överdragströjan åkt av. Härligt.
Gissar att det blir lekparkshäng även denna eftermiddag, inte mig emot i detta väder.
Vad gör du idag?

21 kommentarer:

  1. Blir till att hänga och fixa lite i trädgården i em samt underhålla Oliver......:) Elsa springer väl omkring med alla kompisar som vanligt! Sen ladda om för spinningen...:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härlig dag, visst är det extra lyxigt att vara ledig nu när det är så härligt väder?

      Radera
  2. Jobb, matlagning för min del!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I dag är det extra lyxigt att vara ledig

      Radera
  3. De bilderna blev ju riktigt coola ändå.. !! :D För mej blir det säsongens orienteringspremiär ikväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kul med orientering. är precis värdelös på det tyvärr.

      Radera
  4. Cola Bilder men nog måste det vara fel på kameran för här i Sthlm är det i alla fall inte solarium-ljust ute ;-).

    Jag har varit på ett litet event på Axelssons. Mycket trevligt och lärorikt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha var det bara här i Linköping det var solarie ljust alltså?!
      Låter superkul!

      Radera
  5. Ja bilderna ser lite överexponerade ut :) Du kanske kommit åt någon inställning.... Avskyr när sådant händer och man inte vet vad man kommit åt! Hoppas du klurar ut det.

    Jag ser fram emot att träffa jobbarkompisar ikväll på någon trevlig uteservering.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag måste ha gjort det och har ingen aning om vilken grrrrrrrrrrr.
      Mysigt.

      Radera
  6. Tack, jag är riktigt ledsen :/
    Vad härligt med en runda. Jag har löpförbud så jag får snällt vänta.
    Tycker bilderna blev riktigt häftiga =)

    SvaraRadera
  7. Jag är ingen expert men ser ut som du har för mycket ljusinsläpp i kameran. Hittar du inställning där du kan justera ISO- ?
    Bör funka att ändra där. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte vad för knapp jag kommit åt, tyckte också att det borde vara ISO men den är inte ändrad!

      Radera
  8. Ser ut som att du hittat till Golden Gate Bron!? Cyklar där varje morgon.. Och eftermiddag..
    Kanske är ISO-värdet kameran du ska sänka i det ljuset?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Borde ju vara det, men det är någon mer knapp för jag får inte på blixten heller ( inte för att den behövdes vid just de bilderna men inomhus kan det ju vara bra)

      Radera
  9. Stod du i mot ljus?!!! Vist kan det vara kamran men det ser mer ut som du står med ljuset rakt in i objektivet. Vist har det varit två härliga dagar. Har hunnit med löpning trots omgivningens påverkan. Och det var riktigt skönt att känna värmen igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är någon knapp jag kommit emot, fotade åt alla håll för att kolla om det såg likadant ut och det gjorde det tyvärr.

      Radera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  11. Visst har man fått lite "sommarkänsla" dessa dagar!! Jag tyckte bilderna bli jätteläckra .. fast det var väl inte meningen direkt .. som de andra skriver måste nog vara någon ljusinställning.

    =)

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig dag vännen kram Diana

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...