fredag 11 maj 2012

Världens sämsta mamma

Sonen har sedan förra fredagen tjatat om fredagsmyyyyyys, vilket är hans stora favorit just nu. Att vi dukar upp plockmat framför tv'n och han får välja film. Han vill även med och handla och direkt hemma plocka upp allt smarr som han säger. I förmiddags när vi skulle ta oss till affären såg jag ett missat meddelande från sonens dagiskompis mamma, vi är i lekparken kom gärna dit. Vi bestämde att gå dit innan affären. Hann väl vara där i fem minuter när himmlen öppnade sig och det började ösregna. Hur hade jag kunnat missa det? Inte ett paraply el regnskydd i närheten, medans ALLA andra mammor i lekparken vant plockade fram det ena efter det andra. Behöver jag säga att jag kände mig som världens sämsta mamma? Tacksamt nog meddelar sonen att han gillar när det regnar och att det inte gjorde något att jag glömt paraply och regnkläder, sötisen. Det blev ett kort besök i lekparken 10 min... På vägen till affären gick vi förbi hemma o hämtade både paraply o regnkläder, tror ni vi behövde dem? Nops

6 kommentarer:

  1. Man kan ju liksom inte vara förberedd på ALLT hela tiden, jag har gjort precis samma sak och fått springa hem.. Eller glömt blöja och hen bajjat på sig och fått åka hem utan.. Eller tagit dem till dagis och de ringt en timme efter för nån fått feber.. Känns ju sådär. Man är liksom inte fullkomlig!

    SvaraRadera
  2. Sånt som händer!
    Hoppas ni får en bra kväll!
    Blir pizza bak och smarrig choklad kaka bak.....

    SvaraRadera
  3. Hej! Det finns en mässa i anslutning till nummerlappsutlämningen, du kommer inte missa den - för dom har gjort de så smart att du måste passera. Först går du igenom Aidas monter & sen kommer du in i mässan - där finns lite blandat från craft, Karii traa, Gococo sen finns intersport och team sportia + lite olika kost tillskott mm (jag fyndade strumpor från gococo:) ) så lite shopping finns de. Jag har inget annat lopp att jämföra med, men ja tycker det är ganska mycket!

    SvaraRadera
  4. Förstår din känsla (been there, done that), men du är absolut INTE någon dålig mamma!!! Det är sånt som händer alla! Jag lovar. :-D

    SvaraRadera
  5. Sånt händer alltid mig. Förstår "dålig mamma" känslan, men det händer nog alla! ;-) Härligt med fredagsmys, sånt gillar jag med!

    SvaraRadera
  6. Skönt att höra att det är fler än jag som känner så ibland! Tack!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...