lördag 8 september 2012

Vilken start!

Denna termin delar jag lördagsklassen med en kollega, dvs vi kör varannan lördag. Perfekt upplägg tycker vi båda två som är småbarnsföräldrar, då man ena helgen får lite träning och nästa lördag kan tillbringa hela dagen med familjen. Idag var det min tur att köra klassen som jag längtat riktigt mycket efter. Dels har vi sprillans nya cyklar och så var det ju ett tag sedan jag körade klassen.
V I L K E N klass. Med fem minuter kvar till klass start står det sex personen utan cykel (alla var redan tagna). PANIK!!
Tack och lov stod några av de gamla cyklarna kvar utanför salen, så med en snabb ommöblering samt att jag gav bort min egen cykel så var vi helt plötsligt 30 st i salen. Som just nu har 23 fungerande cyklar. Det var trångt och mysigt och oj,oj,oj vad deltagarna kämpade, jag rös flera gånger under klassen och ändå stod jag bredvid. Magi!
Efter 30 min förflyttade vi oss till andra salen för att köra Body Pump, där ytterligare några kunder hade slutit upp.
Efter passet valde jag att vara med och tema på den extra insatta Sh`bam klassen, kände inte att jag var sugen på att åka hem efter första passet. Så istället blev det en underbar träningsförmiddag för mig.

17 kommentarer:

  1. 30 cyklar har ni byggt ut?? Cool känsla kan jag helt klart tänka mig det var! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var trångt... Men med lite vilja går det o alla ville cykla så det var bara att klämma ihop sig

      Radera
  2. Vad grymt att man kan dela klassen så. Och överfull cykelsal är ju lite av ett orosmoment. Kul att det ledde till positiv energi istället!

    SvaraRadera
  3. Kul med så många intresserade! Duktig du är som kör hårt...syns på din vältränade kropp!
    Jag ska kanske testa spinning, kanske kan funka för mig...

    Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;0)
      Ja, testa. Du kan ju alltid gå ut om det inte funkar, eller sitt ned hela prassel.
      Kram

      Radera
  4. Åh vad kul med så högt tryck :) härligt!!

    SvaraRadera
  5. Jag älskar spinning, för mig är det den bästa träningen!! :)

    SvaraRadera
  6. Vilken häftig känsla med så mycket folk! Blir ju så otroligt peppande .. Bra att ni kunde lösa det för det är ju aldrig kul att gå hem för att det är fullt.
    Härligt jobbat med dubbelpass, skönt ibland "när man ändå är där" och då det är så olika pass.
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, därför ger jag mer än gärna bort min cykel om det är överfullt. Vet ju hur besviken man blir om man är inställd på att träna och så blir det inget.

      Radera
  7. Vilken härlig bild på dig! :)

    Nej, byxorna har inte dykt upp än....

    Kram

    SvaraRadera
  8. Låter som en toppendag! Jag ser fram emot att få gå på ditt cykelpass på träningseventet 30/9!! Hoppas du haft en härlig helg!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vad kul!!!
      Yes, underbar helt, tar dock slut alldels för fort...
      kram

      Radera
  9. Vilken härlig lördagsstart och super fin bild på dig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...