söndag 13 april 2014

Vad tränade du för 10 år sedan?

Träningstrender kommer och går, vissa saker stannar, utvecklas och lever vidare. Medan annat försvinner, helt eller för en tid för att sedan komma tillbaka.

För 10 år sedan, tränade jag löpning. Instruerade i spinning, body pump, core, yoga och aerobic.

Jag tränar fortfarande löpning, men med större variation. Spinning instruerar jag fortfarande i, men med lite annat upplägg.
Body pumpen har utvecklats, CX/core tränar jag fortfarande.
Yogan har landat i mitt hjärta på ett helt annat sätt än för 10 år sedan och just yogan behöver jag träna mycket mer av. 

Aerobic instruerar jag inte längre men jag instruerar ju i body attack vilket enligt mig är både mer kondition och styrkekrävande än vad aerobic är.

Träning som army, kettelbell, eller utomhus träning där man behöver ta sig ned på marken och kravla eller bära på någon annan är inget för mig. Men det ska bli spännande att se om jag ändrat mig när nästa 10 års period har passerat.

Tränar du ungefär samma saker som för 10 år sedan?

6 kommentarer:

  1. Näe jag tränade verkligen helt annat för 10 år sedan! Då spelade jag innebandy i div 2 och sprang mycket. Sen diskbråcket har jag svårt att springa och innebandy kan jag inte spela alls men jag har hittat andra alternativ, crosstrainer, cykel och styrketräning. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Yoga gäller för mig nu...och för 10 år sen tränade jag ingenting :))
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  3. För 10 år sedan tränade jag mest step up, men det gör jag inte idag, men det är mest på grund av att det är för mycket hopp och det fixar inte min onda rygg. Nu är det mest spinning, functional moves,cx och lite annat ;)

    Ha en skön kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Kul återblick i minnet :) för 10 år sen instruerade jag spinning och styrketräning för tjejer och gick på body pump och utbildade mig till body combat instruktör (men fick avbryta det pga ett knä som strulade). Sen löpning och hästar.
    Idag ser det väldigt annorlunda ut. Löpningen körs ju ännu. Annars är det hemmaträning och nytillskottet racercyklen. Mer tanke med träningen och speciellt efter graviditeterna nu.
    Ja, jag måste ta med de avklarade passen och så försöka stänga av hjärnan och bara springa ;)
    Hoppas ni haft en härlig helg. Kram Malin

    SvaraRadera
  5. För tio år sedan var det kick-box som gällde och yoga! Explosivt och inre harmoni med smidighet! Det passade mig!

    KRAM fina! Anna

    SvaraRadera
  6. Jag tränar nog mer styrketräning nu och ingen aerobic längre. Kanske beror det mest på att jag bytt jobb och därmed också träningsställe. Jag är extremt beroende av närheten och smidigheten till träningen. Där jag tränar nu erbjuder bara ett fåtal pass som inte passar mig i tiden. Så det blir mest styrketräning där. Däremot har jag ju de senaste 6 månaderna börjat och jogga lite också och så spelar jag badminton 1 ggr/vecka. Så en del har min träning förändrats.
    Kram Helén

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...