tisdag 2 september 2014

Man blir aldrig för gammal

När jag var yngre funderade jag endel på hur länge jag skulle hålla på med att instruera klasser. När blir man liksom för gammal, eller när borde jag förstå att jag är för gammal, för att stå där framme?
Åldersgränsen har med åren stigit allt högre upp i ålder och nu funderar jag inte så mycket på det längre.

Så idag kunde jag inte undgå att höra en konversation mellan två damer. Jag tror inte jag överdriver om jag säger att de var + 70. Det disskuterade träning och hur mycket de älskade det.
Träning på gym. Hur ofta, vilka maskiner och övningar som de gillade bäst, men även diskuterades det trevliga män som även de var där och tränade. Diskussionen blev livligare och deras kinder att rödare. Plötsligt fnissar den ena och bestämmer sig för att visa sitt senaste inköp, ihärdigt påhejandes av väninnan. Ur påsen halar hon ett par röd och vitrandiga adidas tights, väninnan blev mycket imponerad och disskussionen övergick i huruvida hon skulle våga ha dem på sig eller ej.

Jag hade inte möjlighet att lyssna klart, men blev så glad att se att träning och allt där till skänkte damerna så mycket glädje. 
Precis samma glädje som träning ger mig och mina kollegor på gymmet och med ens insåg jag att man blir aldrig för gammal, utan jag får hoppas på att min kropp vill vara med mig och träna länge länge.

8 kommentarer:

  1. Underbart att läsa, precis en sådan pantertant tänker jag bli, med lite klös i, bara kroppen o knoppen hänger med. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Underbart :) vi har många seniorer som tränar hos oss och det är härligt och se, de är så starka! :)

    SvaraRadera
  3. Minns Bengt Bedrup som körde gympa med äldre personer på TV!! Nä, man blir aldrig för gammal och det är aldrig för sent att börja!

    Om 20 år kan jag tänka mig att träna i de senaste Reebokdressen :-) Härligt!!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
  4. Ja,men så är det ju :)
    /Kram om än lite "svag"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pst...Mitt inlägg var felpublicerat av min vän :/
      Nytt finns hihi

      /Kramar!

      Radera
  5. men så härligt =)
    Jag blir så glad när jag ser de äldre träna. Vi har en hel del på mitt gym. Ett av mina pass innehåller äldre herrar(inte bara, men många) De är fantastiska. Jag hoppas jag har möjlighet att kunna instruera länge, men även att jag håller för träning allmänt i framtiden. Hur gick det för er idag?Har tänkt på er <3 kram

    SvaraRadera
  6. Haha! Underbart! Så sant som det är sagt. :-))
    Kram M

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...